Hulp na de Uitvaart
De zorg rond een uitvaart eindigt bij Uitvaartzorg Lochem niet na de plechtigheid. Ook daarna zullen er talloze zaken zijn die aandacht behoeven. Voor advies en hulp na de uitvaart kunt altijd een beroep op ons doen, zo vaak en zo lang als u wilt. U krijgt van ons de handige gids ‘Zorgen erna’, een helpende leidraad voor het afwikkelen van de nalatenschap.
Ook de abonnementen en diensten waarvan de overledene gebruik maakte moeten zo snel mogelijk opgezegd worden. Voor deze specifieke taak hebben wij een speciale tool beschikbaar: het programma ‘Closure’.
Het opzeggen van abonnementen en diensten
Wanneer een dierbare overlijdt moet er veel geregeld worden. Uiteraard moet er een uitvaart georganiseerd worden, maar ook andere zaken hebben uw aandacht nodig. Zo is het belangrijk om zo snel mogelijk de abonnementen en diensten waar de overledene gebruik van maakte op te zeggen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een energiebedrijf, een streaming service maar ook aan social media. Vooral in de huidige tijd, waar mensen vaak gebruik maken van veel verschillende (online) diensten is het opzeggen van al deze abonnementen vaak een energie- en tijdrovende klus.
Hoe werkt het programma ‘NabestaandenLoket’?
Bij Uitvaartzorg Lochem kunnen wij u helpen om deze klus uit te besteden. Dat doen we met het programma NabestaandenLoket. Dit programma helpt u door alle opzeggingen te regelen op een centrale plek. Nadat u heeft aangegeven van welke diensten de overledene gebruik maakte, regelt NabestaandenLoket de rest voor u. Met behulp van een wekelijkse mail houdt NabestaandenLoket u vervolgens op de hoogte.
Om gebruik te kunnen maken van NabestaandenLoket heeft u een persoonlijke inlogcode nodig. Deze is verkrijgbaar bij onze medewerkers en kost eenmalig € 49,50 incl. BTW. Bij interesse vragen wij u om contact met ons op te nemen.
Onderstaande video geeft u wat meer uitleg over het programma NabestaandenLoket: